چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

اپيلاسيون چيست؟ نكات طلايي انجام اپيلاسيون

۴ بازديد

اپيلاسيون يكي از متداول‌ ترين روش‌ ها براي از بين بردن موهاي زائد بدن است. امروزه اين روش به دليل مزايايي كه دارد در ميان خانم ‌ها طرفداران بسياري پيدا كرده است. اما اپيلاسيون نيز مانند ساير روش‌ هاي حذف موهاي زائد عوارضي هم دارد كه بايد در نظر گرفته شود. اما شايد براي شما اين سوال پيش آمده باشد كه اپيلاسيون چيست؟ در اين مقاله به اين سوال پاسخ مي دهيم. سپس به نكات طلايي انجام اپيلاسيون مي پردازيم. با ما همراه باشيد.

اپيلاسيون چيست؟

اپيلاسيون كردن نوعي روش نيمه دائمي براي از بين بردن موهاي زائد است كه اثر آن چهار تا شش هفته طول مي‌ كشد. در اين فرآيند، از محصولي مانند موم بر پايه رزين استفاده مي ‌شود تا كل فوليكول مو را از ريشه خارج كند. پس از اپيلاسيون، حدودا تا يك ماه پوست صاف است و بعد از آن موها نرم و به صورت پراكنده رشد مي‌ كنند.

اپيلاسيون چگونه انجام مي‌ شود؟

به طور كلي سه نوع موم براي اپيلاسيون وجود دارد. موم نرم، موم سخت، و كارتريج‌هاي اپيلاسيون. انتخاب نوع موم به منطقه تحت درمان، وسعت آن، و ضخامت مو بستگي دارد.

موم نرم: براي استفاده از موم نرم، يك لايه از موم گرم شده روي پوست پخش مي‌ شود و نوار مخصوصي را روي آن قرار مي ‌دهند. سپس نوار را خلاف جهت رويش مو مي ‌كشند تا موها از ريشه كنده شود.

موم سخت: هنگامي كه از موم سخت استفاده مي ‌شود، لايه ضخيم‌ تري از موم مستقيماً روي پوست قرار مي ‌گيرد. سپس موم  به همان صورت خنك شده و حالت جامد به خود مي ‌گيرد. اين فرم جامد موها را مي ‌گيرد و به محض كنده شدن از روي پوست، موها را نيز همراه خود از پوست جدا مي‌ كند. موم سخت براي از بين بردن موهاي ريز موثرتر از موم نرم عمل مي كند.

كارتريج اپيلاسيون: از كارتريج اپيلاسيون مي‌ توان براي براي مناطق بزرگ ‌تر و همچنين براي افزايش سرعت عمل استفاده كرد. اپيلاسيون با اين روش با كمترين ناراحتي و به سرعت انجام مي ‌شود.

مزاياي اپيلاسيون

  • به طور كلي، اپيلاسيون را مي‌ توان خيلي سريع انجام داد. موم را مي‌ توان در بخش بزرگي از پوست پخش كرد و يك باره موهاي آن ناحيه را از بين برد. به عنوان مثال، يك اپيلاسيون كار با تجربه مي ‌تواند موهاي هر دو پا را به صورت كامل (مچ پا تا خط بيكيني) در طي يك ساعت يا كمتر از بين ببرد.
  • اپيلاسيون را در خانه نيز مي ‌توانيد انجام دهيد. كيت‌ها، لوازم و حتي فيلم‌ هاي آموزشي اپيلاسيون را مي ‌توانيد در فروشگاه لوازم زيبايي محل زندگي خود پيدا كنيد.
  • نتايج موقت اپيلاسيون مي ‌توانند به نتايج دائمي تبديل شوند. با گذشت زمان، اپيلاسيون مكرر باعث آسيب ديدن فوليكول مو شده و رشد مو را متوقف مي‌ كند.
  • سرعت رشد مجدد مو در اين روش بسيار كم است. به طوري كه ۴ تا ۶ هفته طول مي ‌كشد تا موهاي جديد رشد كنند.
  • انجام اپيلاسيون به طور مكرر و به مدت طولاني باعث نازك، نرم، و كم ‌پشت شدن موهاي زائد شما مي ‌شود.

عوارض اپيلاسيون

 

ايجاد زخم‌ هاي كوچك بر روي پوست

اپيلاسيون موها را از ريشه مي‌ كند و همانطور كه مي ‌دانيد، اين يك روند دردناك است. اما دليل اين درد چيست؟ موها بسيار محكم به ريشه‌ هايشان چسبيده و بخشي از بدن ما هستند. بيرون كشيدن موها به معني جدا كردن آن‌ ها از ريشه است. اين كار هم باعث درد شديد شده و هم زخم ‌هاي كوچكي را در سطح پوست ايجاد مي ‌كند.

آسيب به پياز مو

اپيلاسيون موها را از ريشه مي ‌كند و به مرور زمان به پياز مو صدمه مي‌ زند. به اين معني كه موهاي شما ظريف ‌تر و كم‌ پشت‌ تر خواهد شد. اگر بخواهيد موهاي بدن خود را كم كنيد يا آن‌ها را براي هميشه از بين ببريد، اين مسئله بسيار مثبت و موثر خواهد بود. اما گاهي در بعضي از قسمت ‌هاي صورت و بدن، مانند ابروها، ممكن است بخواهيد موهايتان مجددا رشد كنند. در اين صورت از نازك و كم شدن موهايتان پشيمان خواهيد شد.

قرمز و تحريك شدن پوست

بعد از اپيلاسيون ممكن است پوست شما كمي قرمز و تحريك شود. براي جلوگيري يا كاهش اين اتفاق، در روز اپيلاسيون، لباس گشاد بپوشيد تا بعد از اپيلاسيون راحت باشيد. از خاراندن پوست تحريك شده خودداري كنيد. به مدت ۲۴ ساعت از حمام آب گرم صرف نظر كنيد. در معرض آفتاب قرار نگيريد. همچنين مي‌ توانيد از نئوسپورين براي كاهش قرمزي پوست خود استفاده كنيد.

خطر عفونت

اپيلاسيون، بخصوص در ناحيه بيكيني، احتمال خطر عفونت را افزايش مي ‌دهد. زيرا اپيلاسيون پارگي‌ ها و زخم‌ هاي كوچكي را بر روي پوست ايجاد مي‌ كند. اين پارگي‌ ها باعث نفوذ باكتري به درون پوست شده و منجر به عفونت مي ‌شود.

خطر سوختگي پوست

اگر اپيلاسيون كار شما حرفه‌ اي نباشد و موم را خيلي گرم كند ممكن است باعث سوختگي پوست شما شود. همچنين، اپيلاسيون در نواحي حساسي مثل ابرو، بالاي لب و چانه نيز مي‌ تواند خطر سوختگي پوست را به همراه داشته باشد. به ويژه اگر از كرم‌ هاي ضد چروك يا ضد آكنه حاوي رتينوئيد استفاده كرده باشيد. زيرا اين كرم‌ ها پوست را ضعيف كرده و بيشتر مستعد آسيب مي ‌كند.

نكات طلايي انجام اپيلاسيون

 

 

به طول موها توجه كنيد

براي اينكه از اپيلاسيون خود بهترين نتيجه را بدست آوريد، به طول موهاي خود توجه كنيد. براي حصول بهترين نتيجه، طول موهاي شما بايد بين ۸ تا ۱۵ ميلي ‌متر باشد.

از مصرف برخي محصولات اجتناب كنيد

متخصصان پوست هشدار مي‌ دهند كه قبل از اپيلاسيون از محصولات رتينول بر روي پوست خود استفاده نكنيد. زيرا اين ماده بسيار قوي است و مي‌تواند پوست شما را تحريك و مستعد قرمزي كند. همچنين پوست شما در اثر مصرف اين ماده بسيار حساس شده و ممكن است در طول اپيلاسيون آسيب ببيند.

ناحيه مورد نظر رابشوييد و خشك كنيد

قبل از اپيلاسيون، ناحيه مورد نظر را بشوييد. اين كار پوست را آلودگي‌ ها، چربي، سلول‌ هاي مرده پوست و محصولات مراقبت از پوستي كه قبلا استفاده كرده ‌ايد پاك مي ‌كند. سپس آن را كاملا خشك كنيد. پوست تميز و خشك باعث مي ‌شود موم بهتر به پوست بچسبد.

موهايتان را شيو نكنيد

يكي از اشتباهات رايجي كه برخي افراد انجام مي ‌دهند، شيو كردن موها بين دو جلسه اپيلاسيون است. شيو كردن موها را به صورت سطحي از روي پوست مي‌ تراشد، آن‌ها را ضخيم ‌تر مي‌كند، و سرعت رشد آنها را افزايش مي ‌دهد.

آموزشگاه آرايشگري رز سرخ با مجوز فني حرفه اي و با ضمانت يادگيري حرفه اي براي ورود به بازار كار در رشته هاي آموزش اپيلاسيون، آموزش اصلاح و ابرو  و .... هنرجو مي پذيرد. براي اطلاعات بيشتر به سايت rosesorkh.com مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.