چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

ميكروبليدينگ و ميكروپيگمنتيشن چه تفاوتي دارند؟

۷ بازديد

زنان در سراسر جهان همواره در تلاش هستند تا يك چهره بي‌عيب و نقص براي خود ايجاد كنند. رسيدگي به فرم ابروها نيز از اين قضيه مستثني نيست. ابروها تاثير قابل توجهي بر ساختار و حالت چهره دارند. از اين رو تمايل به رسيدگي و زيبايي ابروها در سال‌ هاي اخير بين خانم‌ ها رواج پيدا كرده است.

در گذشته تنها راه زيبايي ابروها تتو بود كه سال‌ هاي سال از آن استفاده مي ‌كردند. اما امروزه با پيشرفت استانداردهاي زيبايي، روش‌ هاي مختلف ديگري ابداع شده ‌اند. اين روش ها همگي از اصل اضافه كردن رنگدانه به پوست، كه همان اصول كار تتو است، وام گرفته ‌اند. در اين ميان ميكروپيگمنتيشن و ميكروبليدينگ دو روش بسيار محبوب زيبايي ابرو هستند. ميكروبليدينگ و ميكروپيگمنتيشن چه تفاوتي دارند؟ در اين مقاله قصد داريم به تفاوت ميكروپيگمنتيشن و ميكروبليدينگ بپردازيم. با ما همراه باشيد.

ميكروپيگمنتيشن ابرو چيست؟

ميكروپيگمنتيشن انقلابي در دنياي روش‌هاي موقت زيبايي به پا كرده است. برخلاف ساير روش‌هاي قديمي، ميكروپيگمنتيشن ابرو يك روش درماني مؤثر است. اين روش رنگدانه‌ هاي معدني و ضد حساسيت را به وسيله سوزن T به لايه بالايي پوست تزريق مي‌كند.

در اين روش نه تنها ابرو طبيعي به نظر مي ‌رسد، بلكه موهاي ظريف و واضح ابرو قابل مشاهده هستند. توجه داشته باشيد كه افرادي را براي اين كار انتخاب كنيد كه آموزش‌ ديده و مجرب باشند. اين افراد بايد اصول بهداشتي را رعايت كنند تا باعث انتقال ميكروب و بيماري به شما نشوند.

ميكروپيگمنتيشن ابرو چه ويژگي‌هايي دارد؟

 

  • ميكروپيگمنتيشن ابرو با استفاده از جديدترين روش‌ ها، ماشين آلات و محصولات آرايشي موقت انجام مي‌ شود.
  • در ميكروپيگمنتيشن از يك سوزن بسيار ريز در يك كارتريج ايمن استفاده مي ‌شود. اين سوزن به يك دستگاه ديجيتال متصل است كه دقت كار را بسيار بالا مي‌ برد. استفاده از سوزن نازك اولترا كار دقيق ‌تر را براي دستيابي به ابروهاي متقارن تضمين مي ‌كند. علاوه بر آن، سوزن‌ هاي كارتريج دقيق هستند. اين سوزن ها بدون ايجاد بريدگي، مانند آنچه در هنگام استفاده از روش‌ هاي دستي اتفاق مي ‌افتد، بدون آسيب به پوست نفوذ مي ‌كنند.
  • ابروها در اين روش كاملا طبيعي، پر و واضح هستند. اين يك تفاوت آشكار با خال‌ كوبي سنتي است كه جوهر خال كوبي بدن را به ابروها تزريق مي ‌كردند. با خال كوبي شكل ظاهري خشن و تندي در ابروها ايجاد مي ‌شد.
  • استفاده از طيف گسترده‌ اي از سايه‌ هاي رنگ قهوه‌ اي براي مطابقت با موهاي واقعي ابروي شما و با در نظر گرفتن رنگ پوست شما .
  • بسته به نوع پوست، ماندگاري نتيجه اين روش حدود ۱۲ ماه است.
  • استفاده از كرم بي‌ حسي موضعي براي اطمينان از راحتي شما در حين انجام كار.
  • رعايت دقيق استانداردهاي بهداشتي با استفاده از سيستم ايمني كارتريج و جلوگيري از انتقال آلودگي.
  • دستورالعمل‌ هاي مراقبت‌ هاي بعدي در اولين جلسه ارائه مي‌ شوند. پيروي از آن‌ ها براي به دست آوردن بهترين نتيجه بسيار مهم است.
  • براي حفظ شكل و رنگ مناسب ابرو، ترميم سالانه توصيه مي‌ شود.

ميكروبليدينگ ابرو چيست؟

 

 

ميكروبليدينگ نيز روش ديگري است كه براي داشتن ابروهاي زيبا و بي ‌نقص استفاده مي‌ شود. اين روش به طور موقت به ابروهاي شما فرم مي ‌دهد و نقايص آن را برطرف مي‌ كند. از ميكروبليدينگ لب نيز براي رنگ دادن و فرم دهي به لب استفاده يم شود. روش انجام به اين صورت است كه يك قلم كه از چند سوزن ريز تشكيل شده، رنگدانه ‌ها را به صورت خطوط نازك شبيه به تار مو در نواحي خالي ابرو تزريق مي ‌كند. اين كار باعث مي ‌شود ابروها پرتر به نظر برسد و جلوه بيشتري داشته باشد.

 تفاوت ميكروپيگمنتيشن و ميكروبليدينگ چيست؟

اين ۲ روش تفاوت هاي زيادي ندارند. در ادامه اين بخش به تفاوت ميكروپيگمنتيشن و ميكروبليدينگ اشاره مي كنيم.

روش انجام كار

ميكروبليدينگ به صورت دستي و توسط يك قلم انجام مي ‌شود كه غيرالكترونيكي است. اين قلم سوزن‌ هايي دارد كه به وسيله آن رنگدانه ‌ها را به پوست تزريق مي ‌كند. اما در ميكروپيگمنتيشن تنها از يك سوزن ديجيتالي استفاده مي ‌شود.

دوران نقاهت

ميكروبليدينگ نسبت به ميكروپيگمنتيشن تهاجمي ‌تر است. در نتيجه باعث آسيب بيشتري به پوست مي‌ شود. به همين دليل دوران نقاهت آن نيز طولاني‌ تر است.

ماندگاري

رنگدانه استفاده شده در روش ميكروبليدينگ تنها به ميانه غشاي پوست نفوذ كرده و به همين دليل ماندگاري آن كوتاه است. اما ميزان نفوذ رنگدانه در ميكروپيگمنتيشن عميق‌ تر است و ماندگاري آن حتي تا ۵ سال نيز مي‌ رسد.

نتيجه كار

 

 

از نظر ميزان طبيعي بودن نتيجه كار مي ‌توان گفت كه ميكروبليدينگ خطوط نازكي مانند مو ايجاد مي‌ كند. اين خطوط هم‌ جهت با موهاي طبيعي كشيده مي ‌شوند. از اين جهت نسبت به ميكروپيگمنتيشن كه تمام ابرو را با رنگدانه پر مي ‌كند، طبيعي ‌تر به نظر مي ‌رسد.

هزينه

ميكروپيگمنتيشن از تكنولوژي پيشرفته‌ تري استفاده مي‌‎كند و نتايج آن طولاني‌تر است. بنابراين هزينه آن نيز بيشتر از ميكروبليدينگ مي باشد.

چرا ميكروپيگمنتيشن ابرو از ميكروبليدينگ دستي پيشرفته‌ تر است؟

سوزن نازكي كه در ميكروپيگمنتيشن استفاده مي ‌شود، تزريق رنگدانه در پوست را بسيار روان مي‌ كند. سوزن به آرامي در پوست نفوذ مي ‌كند و به پوست آسيب نمي ‌زند. اين يك ويژگي ايده ‌آل براي پوست ‌هاي حساس و نازك است.

تزريق رنگدانه‌ در پوست ‌هاي چرب در جلسه اول بيشتر از ساير روش ‌هاست. در ميكروپيگمنتيشن رنگ ها در عمق بيشتري وارد پوست مي شوند.

استفاده از ميكرو رنگدانه ‌هاي بدون كربن كه بهترين نتيجه را مي ‌دهند و سايه ‌هاي خاكستري ايجاد نمي‌ كنند.

هركدام از اين روش ‌ها مزايا و معايب خود را دارند. مي ‌توانيد با در نظر گرفتن اهداف و انتظارات خود، ويژگي‌ها و ميزان حساسيت پوستتان يك روش را انتخاب كنيد. همچنين ميزان هزينه‌ اي كه براي اين كار در نظر گرفته ‌ايد نيز مي تواند در انتخاب تاثيرگذار باشد. در نهايت با مشورت گرفتن از يك فرد حرفه ‌اي روشي را كه از تمام جهات مناسب است، انتخاب كنيد.

آموزشگاه آرايشگري رز سرخ با مجوز فني حرفه اي و با ضمانت يادگيري حرفه اي براي ورود به بازار كار در رشته آموزش فيبروز ابرو(ميكروبليدينگ) و آموزش ميكروپيگمنتيشن هنرجو مي پذيرد. براي اطلاعات بيشتر به سايت rosesorkh.com مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.