پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

بافت مو به چند روش انجام مي شود؟ معرفي انواع روش هاي بافت مو

۶ بازديد

هزاران سال است كه خانم ‌ها در سراسر جهان از انواع روش‌هاي بافت مو براي جلوه بخشيدن به موهاي خود استفاده مي‌ كنند. بافت مو يكي از سبك‌ هاي آرايش موها است كه در انواع مختلف از ساده گرفته تا مدل‌ هاي پيچيده را شامل مي ‌شود. سبك آرايشي موهاي بافته شده تقريبا براي هر موقعيتي مناسب هستند. محيط‌ هاي كاري، مراكز درسي، باشگاه و حتي عروسي مي‌ توانند موقعيت مناسبي براي استفاده از انواع روش‌هاي بافت مو باشند. به علاوه استفاده از بافت منجر به محافظت از موهاي شما مي ‌شود.

بافت آفريقايي

 

بافت آفريقايي يكي از روش ‌هاي بافت مو با ظاهري متنوع و پيچيده است. اگرچه اصطلاح بافت آفريقايي به طيف گسترده ‌اي از روش‌هاي بافت مو اطلاق مي ‌شود. اما همه اين بافت ‌ها از جلوي سر شروع مي‌ شوند و به آرامي و به صورت مجزا به عقب مي ‌روند. همچنين بافت ‌ها هر چه به عقب مي‌ روند ضخيم‌ تر و پهن‌ تر مي ‌شوند. در روش كلاسيك بافت آفريقايي، بافتن موها از جلوي سر شروع مي ‌شود و به ملايمت به عقب كشيده مي ‌شود. اما در مدل ‌هاي جديدتر مي ‌توانيد بافت‌ها را از تاج سر شروع كنيد و به آرامي به كناره‌ هاي سر متمايل كنيد.

بافت آفريقايي مربعي

 

 

بافت مربعي يكي از روش‌هاي بافت موي آفريقايي است. در اين روش همه موهايتان به مربع‌ هاي مساوي تقسيم شده و سپس جداگانه بافته مي‌ شوند. براي بافت مربعي هم مي ‌توانيد از موهاي طبيعي خود استفاده كنيد و هم مي‌توانيد از انواع اكستنشن لابه‌لاي موهايتان به كار ببريد. اين مدل بافت كه مي‌ تواند با ضخامت و طول‌ هاي متفاوتي انجام شود، از موهايتان به خوبي محافظت مي‌ كند.

با اين وجود اگر از موهاي نازك و ظريفي برخوردار هستيد، بهتر است ابعاد مربع‌ ها و ضخامت دسته موها را كوچك ‌تر در نظر بگيريد تا تعداد بيشتري بافت داشته باشيد. به اين ترتيب در ريشه موهايتان هم كشيدگي كمتري حس مي ‌كنيد. اگرچه براي بافتن موهايتان به سبك مربعي زمان زيادي را بايد صرف كنيد. اما در عوض اين مدل مو تا هفته‌ ها ماندگاري دارد و نگهداري زيادي هم نياز ندارد.

بافت دم اسبي

 

 

اگر مي ‌خواهيد به بافت‌ هاي خود مدل جديدي ببخشيد، ساده‌ ترين گزينه استفاده از مدل دم اسبي است. بافت دم اسبي يكي از روش‌هاي بافت مو است، كه منجر به كشيده‌ تر شدن چشم‌ها و صورتتان مي‌ شود. بنابراين از محبوبيت زيادي برخوردار است. به علاوه اين نوع بافت انتخاب مناسبي براي همه موقعيت ‌ها از جمله محيط ‌هاي كاري يا تحصيلي، سالن ‌هاي بدنسازي و حتي قرارهاي دوستانه به شمار مي ‌رود. براي اين كه بافت دم اسبي جلوه بهتري پيدا كند، آن را با يك كش بدون گيره در بالاي سر، محكم كنيد. همچنين مي‌توانيد از تزئينات مو روي بافت ها استفاده كنيد.

بافت فرانسوي

 

 

بافت فرانسوي يكي از روش ‌هاي بافت مو است كه با ظاهر ساده و كلاسيك خود، ظرافت زنانه را يادآوري مي‌كند. ‌اين استايل ساده و شيك براي يك قرار ناهار، محيط‌ هاي كاري و سالن بدنسازي انتخاب مناسبي است. اين مدل مو هر چه نرم ‌تر باشد ظاهر حرفه‌اي ‌تري پيدا مي ‌كند. براي اين كه لطافت و زنانگي بيشتري به آن ببخشيد، مي ‌توانيد چند طره از موهايتان را روي صورت خود رها كنيد. به علاوه اين مدل بافت مو، قابليت تركيب با مدل تيغ ماهي يا مدل‌ هاي نيمه باز را هم دارد. همچنين بافت فرانسوي مدل پر طرفداري براي مهماني‌ هاي رسمي يا عروسي‌ ها به شمار مي ‌رود.

بافت هلندي

 

 

بافت هلندي يكي از روش ‌هاي بافت مو با سبك مخفي است. در اين روش، بافت به جاي اين كه در ميان موهايتان بخوابد، به صورت برجسته از آن بيرون مي ‌زند. تكنيك بافت هلندي تقريبا مشابه بافت معمولي سه رشته‌ اي است. يعني اگر بافت‌ هاي ساده را بلد باشيد، قادر به اين نوع بافت هم خواهيد بود. بافت هلندي به سبب نوع بافت خود، به بافت فرانسوي معكوس هم مشهور است. اين سبك روشي عالي براي آرايش موهاي صاف، در مهماني‌ها و مجالس رسمي است.

بافت تيغ ماهي

 

 

بافت تيغ ماهي سبكي كلاسيك است، كه ظاهري آرتيستيك به شما مي ‌بخشد. اين سبك يكي از ساده ‌ترين روش‌هاي بافت مو است و الگوي پيچيده‌ اي ندارد. با اين وجود براي آراستن موهاي خود با اين نوع بافت، بايد موها را به قسمت‌هاي بسيار كوچك و در حدود نيم اينچي تقسيم كنيد. همچنين بايد موهايتان را در حين بافت به خوبي بكشيد تا از باز شدن آن جلوگيري كنيد. بافت دم ماهي را مي ‌توانيد از هر نقطه از سر خود كه تمايل داريد، آغاز كنيد. در ادامه هم مي ‌توانيد آن را با مدل فرانسوي يا هلندي تركيب كنيد. سايز موها در اين نوع بافت اهميتي ندارد. يعني مي ‌توان آن را روي موهاي كوتاه يا بلند اجرا كرد.

بافت آبشاري

 

 

بافت آبشاري يكي از زيباترين و زنانه ‌ترين روش ‌هاي بافت مو به شمار مي ‌رود. در واقع اين بافت، اصلاح شده بافت فرانسوي است. تنها تفاوت آن با بافت فرانسوي در اين است كه قسمت‌ هاي پاييني مو بافته نمي ‌شود و آزاد مي ‌ماند. يعني فقط بالاي سر بافته مي ‌شود. اين بافت با طره‌هاي هاي خود، به موهايتان ظاهر آبشاري مي‌ بخشد. ظاهر لطيف و رمانتيك اين بافت، آن را به انتخابي مناسب براي شينيون عروس خانم ‌ها و ساقدوش ‌ها تبديل مي‌كند. همچنين براي ظرافت بيشتر مي‌توانيد از يك بافت هلندي ظريف، يا چند شاخه گل زيبا لابه‌لاي موهايتان استفاده كنيد.

بافت تاجي

 

بافت تاجي يكي ديگر از روش‌هاي بافت مو است. اين مدل بافت با ظاهر تاجي شكل خود انتخاب مناسبي براي مراسم رسمي و عروسي ‌ها به شمار مي ‌رود. در واقع ظاهر تاج مانند اين بافت، پرنسس درون هر خانمي را جلوه مي ‌بخشد. ساده‌ترين راه براي بافتن موهايتان به روش تاجي، اين است كه دو رشته بافت هلندي يا فرانسوي روي موهايتان ايجاد كنيد. سپس اين دو رشته را مانند تاج دور سرتان بپيچيد و در جهت مخالف سنجاق بزنيد. به اين ترتيب در عرض چند ثانيه ظاهر خود را به يك پرنسس زيبا تبديل مي ‌كنيد.


آموزشگاه آرايشگري رز سرخ با مجوز فني حرفه اي و با ضمانت يادگيري حرفه اي براي ورود به بازار كار در رشته آموزش بافت موهنرجو مي پذيرد. براي اطلاعات بيشتر به سايت rosesorkh.com مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.